Zgłoszenie rachunku bankowego do urzędu skarbowego

0
292
Rate this post

Zgłoszenie rachunku bankowego do urzędu skarbowego
Zgłoszenie rachunku bankowego do urzędu skarbowego to jedna z podstawowych rzeczy, o których należy pamiętać w przypadku otwierania własnej działalności gospodarczej. Ze wszystkim zarobionych pieniędzy musimy się bowiem rozliczać z urzędem skarbowym, co wymusza na nas konieczność poinformowania o tym, na jakim rachunku będzie odbywał się obrót pieniędzy. Niepłacenie podatków grozi przykrymi konsekwencjami, najczęściej finansowymi, dlatego warto potraktować tę sprawę poważnie i skorzystać z usług księgowego, aby mieć pewność, że niczego nie przegapiliśmy i rozliczamy się we właściwy sposób. Każdy przedsiębiorca zobowiązany jest do płacenia podatku CIT, czyli podatku dochodowego, który może wynosić od 18 do 32%, w zależności od formy opodatkowania, którą wybierzemy. Oprócz podatku dochodowego, wielu przedsiębiorców płaci również podatek od towarów i usług, czyli VAT. Jeśli nie zarejestrujemy się jako płatnik VAT, to takiego podatku oczywiście nie musimy płacić, jednak bycie VAT-owcem niesie ze sobą szereg korzyści. Obowiązkową rzeczą jest również płacenie składek zdrowotnych. Wszystkie wyżej wymienione płatności powinny odbywać się w obrębie naszego konta bankowego, które zgłosiliśmy do urzędu skarbowego.

Poprzedni artykułMarketing prawniczy
Następny artykułPozycjonowanie Dębica