Załatwienie sprawy w urzędzie czy innej instytucji, w której wiele osób pojawia się w tym samym czasie, wymaga czasu na oczekiwanie – i z tego wszyscy zdajemy sobie sprawę i nie pozostaje nam nic innego, jak się z tym pogodzić – ale często też wywołuje frustrację spowodowaną zamieszaniem w kolejce, organizowaniem się przeróżnych komitetów kolejkowych, powstawaniem kolejkowych sporów i nieporozumień. Wszystkie te niepotrzebne źródła dodatkowego stresu usuwa system kolejkowy. Pobranie numerka przy wejściu umieszcza nas w określonym miejscu w ogonku oczekujących, informuje, ile osób oczekuje przed nami i daje przybliżone chociaż pojęcie o tym, ile czasu będzie trzeba spędzić na pobycie w kolejce. System organizacji kolejek ułatwia i usprawnia też pracę osobom obsługującym klientów – wiedzą one, ile osób jest do obsłużenia i dzięki niemu kolejna osoba pojawia się przy okienku dopiero, kiedy poprzednia sprawa jest w pełni załatwiona.
Dodatkowa opcja to możliwość ograniczenia ilości numerków wydawanych danego dnia, w zależności od tego, jaki jest skład personelu i jego „moce przerobowe”. Same zalety, z której strony by nie spojrzeć!