Skuteczność reklam w witrynach internetowych

0
183
Rate this post

Aby reklama na stronie internetowej była skuteczna, wziąć pod uwagę należy szereg czynników. Kwestią podstawową jest dopasowanie reklamy do odbiorcy.

Odpowiednio „stargetowana” reklama przynosi znacznie lepsze efekty, niż reklama kierowana do wszystkich. Poprzez zawężenie grupy docelowej, obniża się znacząco koszty prowadzenia kampanii lub przy określonym budżecie, reklama trafia do większej liczby odbiorców.

Kwestią leżącą po stronie prezentacyjnej, jest odpowiednie umieszczenie reklam w obrębie witryny. Dominują tutaj powierzchnie zlokalizowane u góry i z boku strony, jako obszary najlepiej widoczne. Oczywistym wydaje się, że zwiększenie powierzchni reklamowej, podnosi również skuteczność reklam, choć nie jest tak zawsze.

Strony przeładowane reklamami, szybko zniechęcają do siebie internautów i albo przestają oni odwiedzać witrynę, albo zaczynają stosować rozwiązania blokujące reklamy (np. w rodzaju nieśmiertelnego AdBlocka). Warto pochylić się nad tym aspektem, bo nie zawsze więcej, znaczy lepiej.

Poprzedni artykułReklama tekstowa a graficzna
Następny artykułPowiernictwo inwestycyjne