Kampanie reklamowe różnią się od siebie. Każda z nich musi być traktowana indywidualnie, ponieważ zazwyczaj dotyczy innego produktu lub usługi, a poza tym, powtarzanie jej może doprowadzić do powstania u odbiorców negatywnego wizerunku promowanej marki. Jest tak dlatego, ponieważ mogą oni stwierdzić, że skoro reklama jest cały czas taka sama, albo chociażby podobna, to znaczy, że przedsiębiorstwu nie zależy na oryginalności przekazu, a tym samym nie zależy do przekonania klientów do wydania pieniędzy.
Różnice będą też wyraźnie widoczne w zależności od tego, kto się reklamuje. Mała firma, działająca tylko na rynku lokalnym nie będzie przecież wykupywać reklamy w ogólnopolskiej telewizji. Skupi się raczej na działaniach w mediach lokalnych, a także drukowaniu ulotek, czy wywieszeniu baneru reklamowego itp. Z kolei wielka korporacja będzie działać wielopłaszczyznowo – czyli reklama pojawi się w stacjach telewizyjnych, internecie, w miastach na billboardach, a także w rozgłośniach radiowych.