Reklama w Internecie ma długą historię. W początkach Internetu częstym zjawiskiem były wszechobecne wyskakujące okienka, mrugające, wręcz krzyczące: „Kliknij właśnie mnie!”
Taka forma reklamy jest dziś nie do pomyślenia, ponieważ jest zbyt nachalna, a internauci znacząco się na nią uodpornili. Dominują obecnie reklamy graficzne, multimedialne i tekstowe, wkomponowane dobrze w treść strony.
Prawidłowym rozumowaniem wydaje się takie: zaakcentujmy obecność reklamy, a uzyskamy wzrost skuteczności. Nic bardziej mylnego! W niektórych przypadkach rzeczywiście doskonale sprawdzają się duże, graficzne jednostki reklamowe. W innych natomiast znacznie lepszy efekt można uzyskać stosując zamiast nich reklamy tekstowe.
Reklama tekstowa ma tę zaletę, że łatwo dostosować jej wygląd do wyglądu treści witryny. Sprawia to, że reklama i właściwa zawartość strony stanowią jednolitą całość, co często przekłada się na wzrost liczby kliknięć. Jak zawsze, podstawą doboru rodzaju reklam, powinny być regularnie przeprowadzane testy.