Reklama tekstowa a graficzna

0
139
Rate this post

Reklama w Internecie ma długą historię. W początkach Internetu częstym zjawiskiem były wszechobecne wyskakujące okienka, mrugające, wręcz krzyczące: „Kliknij właśnie mnie!”

Taka forma reklamy jest dziś nie do pomyślenia, ponieważ jest zbyt nachalna, a internauci znacząco się na nią uodpornili. Dominują obecnie reklamy graficzne, multimedialne i tekstowe, wkomponowane dobrze w treść strony.

Prawidłowym rozumowaniem wydaje się takie: zaakcentujmy obecność reklamy, a uzyskamy wzrost skuteczności. Nic bardziej mylnego! W niektórych przypadkach rzeczywiście doskonale sprawdzają się duże, graficzne jednostki reklamowe. W innych natomiast znacznie lepszy efekt można uzyskać stosując zamiast nich reklamy tekstowe.

Reklama tekstowa ma tę zaletę, że łatwo dostosować jej wygląd do wyglądu treści witryny. Sprawia to, że reklama i właściwa zawartość strony stanowią jednolitą całość, co często przekłada się na wzrost liczby kliknięć. Jak zawsze, podstawą doboru rodzaju reklam, powinny być regularnie przeprowadzane testy.

Poprzedni artykułRóżne oblicza reklamy
Następny artykułSkuteczność reklam w witrynach internetowych